derondeprins.nl

Waarom kiezen voor een livechatservice?

livechatservice

Als je je eigen bedrijf serieus neemt, neem je je klanten serieus. Want zonder klanten heb jij geen bedrijf. Daarom is de “customer journey” zo ontzettend belangrijk. Wanneer mensen op je website rondkijken en je ze kunt helpen bij het maken van een beslissing omtrent een aankoop of ze kunt helpen met problemen waar ze tegenaan lopen, dan voel jij je een stuk beter en zullen mensen je bedrijf beter waarderen. Een live chat service helpt hierbij!

Wat is een livechatservice?

Met een livechatservice kan je op een gemakkelijke manier in (direct) contact komen met je potentiële klanten. Het contactmoment dat met de live chat gecreëerd wordt geeft je de mogelijkheid om service te verlenen en op die manier de bezoeker dichter bij de aanschaf van uw dienst of product te brengen. Deze livechatservice zit dus ingebouwd op je website.

Waarom een livechatservice?

Er zijn veel verschillende redenen waarom je als bedrijf voor een livechatservice kunt kiezen. Het is per bedrijf verschillend welke redenen belangrijker zijn, maar over het algemeen zijn alle redenen belangrijk voor elk bedrijf. Hieronder som ik de belangrijkste redenen om voor een livechatservice te kiezen even op.

  1. Snelheid
    Doordat je direct antwoord kunt geven op de vragen van je klanten, worden ze een stuk sneller geholpen dan wanneer ze je moeten bellen of emailen.
  2. Vrijblijvend en anoniem
    Doordat de livechatservice ingebouwd is in de website, hoeven klanten niet hun persoonlijke emailadres of telefoonnummer te gebruiken. Op deze manier blijven klanten anoniem en is het contact zeer vrijblijvend. Dit maakt de drempel om vragen te stellen (over producten bijvoorbeeld) een stuk lager.
  3. Persoonlijk
    Toch is het contact via een livechatservice zeer persoonlijk. Er wordt namelijk gechat met een echt persoon en niet met een robot. Zo blijft het contact toch menselijk.
  4. Gratis
    Doordat er niet naar een duur 0900-nummer gebeld hoeft te worden, is dit contact gratis voor de klant. En we weten allemaal dat gratis beter is voor elke klant.

Zo nu heb je de voordelen op een rijtje, er zijn er nog veel meer, maar dit zijn wel de belangrijkste om te kiezen voor een livechatservice. Wil je nog meer informatie? Kijk dan even online op de website en je kunt zelf natuurlijk ook je vragen stellen via de livechatservice! Zo kan je direct ervaren hoe het is en wat er zo goed aan is. Ik weet zeker dat je snel overtuigd bent om dit ook aan je website toe te voegen.

Mobiele versie afsluiten